(Starbound je momentálně v Betě, hodně věcí se ještě bude přidávat a spousta mechanik se může změnit.)

Začátek ve Starboundu se může zdát těžký ale jakmile se rozkoukáte, tak brzy začnete prozkoumávat vesmír!

Tvorba postavyEditovat

Zde si vyberete svou postavu. Máte na výběr ze šesti různých ras:

Apex (Opice)

Avian (Ptáci)

Starbound-My6characters zps8fbd1576-1.png

Rasy ve Starboundu (Beta)

Lidé (Lidé...)

Floran (Květiny)

Glitch (Roboti)

Hylotl (ryby)

Novakid (Ještě nejsou ve hře)

Poté, co si vyberete rasu, můžete změnit své vlasy a oblečení spolu s kůží a osobností (jak bude vaše postava stát, když se nepohybuje).

Jméno, které si vyberete je jméno, které se bude zobrazovat ve hře a také na obrazovce výběru postavy. Po tomto už můžete konečně vyrazit do vesmíru Starboundu!

První den ve StarbounduEditovat

Prvních 5 minut ve hře budete pravděpodobně následovat tutoriál ve hře, který vypadá jako řada questů. Nejdříve si vyzvednete vybavení ve své lodní skřínce, na levé straně lodi. Poté vám bude řečeno, že se máte vydat na samotnout planetu. Toho docílíte tak, že zmáčknete klávesu "E" během toho, co budete mít myšítko nad teleportérem v lodi (který je v lodi úplně na levém konci) a nebo stačí kliknout na příslušnou ikonu vpravo nahoře.

Nyní jste na povrchu vaší vlastní planety!

Budete se muset chvilku porozhlédnout po okolí. Najděte nějaké stromy a možná i nějaké rudy. Mějte vybavený svůj meč, až se budete pohybovat po okolí, kdyby jste náhodou narazili na nepřátelské Mimozemšťany, protože smrtí přicházíte o cenné Pixely, což je měna, kterou použijete k výrobě lepších předmětů. Začněte tím, že Matter Manipulatorem vykopete 20 kousků kamene (5x vykopete 2x2 oblast) a následně pokácejte pár stromů. Toto je pomalý proces ale do druhého dne už byste měli mít kamennou sekeru a krumpáč, které můžete vytvořit ze Dřevěných prken (Wood Planks) a Kamene (cobblestone). Kámen je šedivý a na povrchu ho můžete najít s dalšími rudami, jako je Uhlí (Coal Ore) a Měď (Copper Ore). Pokud nemůžete najít žádný Kámen, prokopejte se do země a nebo do nějakého strmého kopce, aby jste nějaký našli.

Brzy bude tma, což poznáte podle změny barvy pozadí světa a nebo může pršet. Abyste přežili noc, tak by jste si měli postavit domek z hlíny a nebo se prokopat do nějakého kopce, kde budete moci přenocovat. Abyste neumrzli k smrti (což záleží na typu biomu a teplotě), měli byste stát blízko Pochodně (Torch) a nebo Ohniště (Camp Fire). Změnu v teplotě vaší postavy vizualizuje teploměr, který se objeví ve středu spodní části obrazovky.

Základní craftěníEditovat

Teď když máte teplotu pod kontrolou, můžete začít craftit, nejdříve musíte své dřevo proměnit na Prkna (Wood planks). Toho docílíte tak, že zmáčknete klávesu "C" a kliknutím na "Wood Planks". Budete potřebovat 35 Prken, aby jste si vytvořili Crafting Table, až budete mít dost prken, tak se bar s Crafting Tablem rozsvítí, což indikuje, že už můžete jeden vytvořit.

QuestyEditovat

Questy jsou určitým druhem herního návodu/tutoriálu. Učí hráče základní techniky pro přežití a craftící recepty, a odmění vás za vytvoření různých předmětů Pixely (Měna ve Starboundu). Návod na všechny questy můžete najít Zde.

V síti Wikia

Náhodná Wiki